Kim jesteśmy?

Jesteśmy polskim producentem armatury grzewczej i sanitarnej. Naszą wizytówką są nowoczesne i efektowne serie produktów, dostępne w różnorodnej stylistyce i szerokiej gamie kolorystycznej.

Jako producent możemy elastycznie podążać za wyobraźnią naszych klientów.

Z pasją pomagamy współtworzyć przestrzenie dopasowane do konkretnych wizji i potrzeb.

Historia Firmy

W Schlosser nie boimy się wyzwań. Od 1997 roku jako firma przeszliśmy dynamiczną przemianę od kilkuosobowej manufaktury do wiodącego producenta w branży. Nasza droga jest historią sukcesu ponieważ nie pisała jej jedynie biznesowa konieczność, a szczera pasja będąca gwarancją determinacji, wizji i profesjonalizmu.

Przez lata obecności na rynku mogliśmy być wierni koncepcji, która dała początek naszej pracy: zawsze odważnie i z przekonaniem stawialiśmy na niebanalne wzornictwo i jakość oferowanych produktów, postrzegając je przez pryzmat rzeczywistych potrzeb klientów.

Wieloletnie, konsekwentne działania przekładają się na efekty i feedback o jaki wszystkim chodziło: to właśnie DESIGN, JAKOŚĆ, NIEZALEŻNOSĆ stały się synonimem marki Schlosser.

1997
Powstaje firma handlowa - specjalizująca się w dystrybucji akcesoriów grzewczych.
2002
Rozpoczyna się produkcja pierwszych głowic termostatycznych pod marką Schlösser.
2008
Powstaje specjalistyczne laboratorium badawcze
2010
Dalszy rozwój zaplecza produkcyjnego, otrzymanie certyfikatu ISO 9001:2001.
2019
Automatyzacja produkcji, otrzymanie certyfikatu Keymark
2021
Otwarcie nowej siedziby w Pobiedziskach.

Wiarygodny producent

Wiarygodność to podstawa funkcjonowania przedsiębiorstwa. Biznesowy autorytet Schlosser budujemy przez wieloletnią pracę w oparciu o niezmienne wartości: odpowiedzialność, zaangażowanie, relacyjność i lojalność.

Jakość i zgodność produktów

Jako producent armatury grzewczej marki Schlosser oraz marek własnych naszych partnerów biznesowych, szczególną wagę przywiązujemy do zaplecza badawczo-rozwojowego, które zapewnia nam elastyczność prac konstrukcyjnych, walidacyjnych, wdrożeniowych oraz możliwość weryfikowania zgodności wyrobów z europejskimi standardami odniesienia. Potwierdzamy jakość produktów we własnym laboratorium badawczym. Kompleksowa, wysokiej klasy aparatura laboratoryjna pozwala nam na wykonanie wszystkich testów opisanych branżową normą PN-EN 215:2020 i nie tylko.

Jakość i zgodność produktową weryfikujemy także w zewnętrznych, akredytowanych jednostkach badawczych w kraju i za granicą (WSPLab, ITGS, PZH, INiG).

Stanowisko do badania głowic termostatycznych w kąpieli wodnej.

Automat do pakowania głowic termostatycznych.

Stabilność i efektywność procesów

Od 2010 roku posiadamy wdrożony i certyfikowany przez TÜV SÜD System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015.  Certyfikat potwierdza stabilność i zgodność procesów Schlosser z wymaganiami standardu, a także nasze ciągłe zaangażowanie w rozwijanie i zwiększanie efektywności SZJ. Nałożone przez normę podejście procesowe jest gwarancją ciągłego doskonalenia wszystkich aspektów działalności naszej organizacji.

Jako producent wyrobów budowlanych wdrożyliśmy Zakładową Kontrolę Produkcji (ZKP) – system będący gwarancją stałej, znormalizowanej i udokumentowanej kontroli procesów produkcyjnych oraz wyrobów. W codziennej pracy bazujemy na wytycznych Europejskiego Komitetu Standaryzacyjnego CEN/CENELEC: Keymark Scheme Rules for Thermostatic Radiator Valves.

Od 2019 roku, jako dostawca sieci zakupowej ADEO jesteśmy cyklicznie poddawani szczegółowym inspekcjom niezależnych, akredytowanych jednostek audytujących w trzech kluczowych obszarach:

Audyty socjalne – wg międzynarodowego standardu ICS (Initiative for Compliance and Sustainability),
Audyty środowiskowe
– wg międzynarodowego standardu ICS,
Audyty jakościowe
– wg międzynarodowego standardu grupy ADEO.

Odpowiedzialność i zaangażowanie:

Branża instalacyjna należy do czołówki dziedzin, które dynamicznie dostosowują się do zmieniającej się gospodarki, postępu technologicznego i zmian klimatu. Staramy się aktywnie wspierać branżową edukację na różnych szczeblach tak, by nadążała za potrzebami współczesnego świata.

Jako członek OSFIS wspieramy projekt #zawód możliwości skierowany do uczniów i nauczycieli zawodu instalatora i praktyków. O szczegółach tej wieloaspektowej inicjatywy można przeczytać tutaj.

Angażujemy się też we współpracę na poziomie akademickim. Na Politechnice Poznańskiej uruchomiliśmy patronackie stanowisko badawcze dla celów edukacyjnych; oferujemy cyklicznie programy praktyk i staże studentom.

Cyklicznie szkolimy naszych dystrybutorów, instalatorów, architektów i projektantów – dbamy o aktualizację teoretycznej i praktycznej wiedzy branżowej.

Mając na uwadze ogólnoświatową sytuację klimatyczną, jako producent w branży grzewczej bierzemy odpowiedzialność za edukację ekologiczną w obszarze, w którym sami działamy. Dołączyliśmy do akcji Ciepła Systemowego 20stopnidlaklimatu. Prowadzimy też własną kampanię edukacyjną pod nazwą: wymiana ciepła.

Staramy się uwrażliwiać partnerów i profesjonalistów w branży, branżowych uczniów/nauczycieli oraz finalnych użytkowników, że regulowanie temperatury to także przejaw ekologicznego podejścia do korzystania z zasobów Ziemi. Budujemy świadomość, że mądre ogrzewanie to z jednej strony oszczędności energii cieplnej i realne ograniczanie emisji CO2, a z drugiej dbałość o zdrowie najbliższych. 

W myśl przesłania, by zaczynać od realnych działań w najbliższym otoczeniu pracujemy też lokalnie. Aktywnie wspieramy inicjatywy prośrodowiskowe podejmowane w gminie Pobiedziska. Przykłady konkretnych działań zobaczysz tutaj.

#20StopniDlaKlimatu

Nasze wartości

Kodeks etyczny

Mając świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu wobec interesariuszy, klientów, pracowników oraz środowiska wprowadziliśmy kodeks etyczny jako zbiór zasad moralnych, stanowiący spójny i wspólny punkt odniesienia dla wszelkich działań pracowników przedsiębiorstwa niezależnie od wykonywanych zadań i miejsca w strukturze firmy Schlosser.

Filary kodeksu etycznego Schlösser:

Odpowiedzialność

Jesteśmy wiarygodni, wykonujemy powierzone zadania, realizujemy plany, uczymy się na sukcesach i błędach.

Jakość

Jesteśmy kompetentni, rozumiemy potrzeby, przekraczamy oczekiwania, dostarczamy produkty zgodne z obowiązującymi standardami i składanymi deklaracjami.

Zaangażowanie

Jesteśmy kreatywni, innowacyjni oraz pełni entuzjazmu. Wierzmy, że mamy realny wpływ na przyszłość firmy, partnerów biznesowych oraz otaczające nas środowisko.

Współpraca

Dbamy o dobre relacje wewnątrz i na zewnątrz firmy, pielęgnujemy dobry klimat naszego biznesu. Cenimy siebie nawzajem i okazujemy sobie szacunek.

Polityka odpowiedzialności społecznej

Polityki CSR oraz środowiskowa to nasze zobowiązanie do działania w zgodzie z najwyższymi standardami w relacjach z szeroko pojętym otoczeniem wewnątrz i na zewnątrz firmy.

Podstawa naszej pracy są: tolerancja i poszanowanie praw człowieka, szeroko rozumiana odpowiedzialność w życiu gospodarczym, uczciwa konkurencję oraz dbałość o środowisko naturalne.

Filary odpowiedzialności społecznej Schlosser:

Respektowanie przepisów prawa krajowego, międzynarodowego oraz ogólnie przyjętych reguł etyki biznesu.

Stosowanie przejrzystych praktyk biznesowych, opartych na szacunku dla pracowników, kontrahentów, interesariuszy i środowiska.

Dbałość o satysfakcję kontrahentów i konsumentów poprzez dostarczanie poziomu obsługi i rozwiązań, które cechuje najwyższa jakość i funkcjonalność.

Inwestowanie w rozwój firmy wyłącznie w sposób przyjazny dla środowiska.

Wsparcie dla działań społecznych, które przyczyniają się do budowania trwałych rozwiązań dla aktualnych problemów społecznych.

Zapewnienie przejrzystości i dostępności dokumentów systemu zarządzania SH.

Polityka jakości

Naszym celem jest budowanie sukcesu przedsiębiorstwa w oparciu o satysfakcję Odbiorców. Chcemy dostarczać Klientom inspiracji oraz innowacyjnych, kompleksowych rozwiązań w zakresie instalacji grzewczych i sanitarnych. Dokładamy starań, by zapewniać najwyższą jakość i różnorodność oferowanych produktów. Dążymy do tego, by marka Schlosser była świadomym, pierwszym wyborem dla partnerów handlowych oraz klientów detalicznych w kraju i na strategicznych rynkach eksportowych.